21/09/2023
Er gaat nogal wat veranderen voor de zakelijke rijder. De bpm-vrijstelling voor bestelwagens met een verbrandingsmotor komt per januari 2025 te vervallen. Via deze blog informeren we je over de gevolgen van deze voorgenomen...
Lees meer >>13/03/2023
In de afgelopen jaren heeft Nederland een aantal milieuzones voor vrachtwagens en bestelauto's ingevoerd om de luchtkwaliteit te verbeteren en de uitstoot van schadelijke stoffen te verminderen. Deze zones zijn bedoeld om...
Lees meer >>28/10/2021
De wereld om ons heen verandert. De verwachtingen die de consument van bedrijven heeft, onder andere ten aanzien van duurzaamheid, worden steeds hoger. Nu denken bedrijven op het gebied van duurzaamheid als snel aan groene...
Lees meer >>26/03/2021
Lage emissiezones in steden, tolheffing voor vervuilende voertuigen en een stijging van de brandstofprijzen: wie om professionele redenen de weg op moet, wordt er niet vrolijk van. Dat geldt vooral ook voor wie met een...
Lees meer >>19/02/2021
Alternatieve aandrijftechnieken winnen steeds meer terrein ten opzichte van diesel aangedreven voertuigen. Veel transporteurs en overheden hebben namelijk al reeds ingezien dat we gezamenlijk iets moeten doen om de opwarming van...
Lees meer >>15/01/2021
Sinds 1 januari 2021 is de CO²-taks in Duitsland een feit waardoor je aanzienlijk meer betaalt per ton dat je uitstoot. Daarnaast voeren steeds meer steden in Nederland een milieuzone in, waardoor je over een paar jaar met een...
Lees meer >>7/12/2020
Steeds meer transportbedrijven kiezen voor de aanschaf van LNG-trucks. Hierdoor dragen zij bij aan een duurzamer wegtransport en verdienen zij hun investering binnen afzienbare tijd terug. Kiezen voor een IVECO S-WAY Natural...
Lees meer >>13/10/2020
Kies jij als eigen rijder, fleetmanager of directeur van een transportbedrijf voor een diesel aangedreven truck? Dat is natuurlijk je goed recht, maar heb je al gekeken naar de business case van LNG voor jouw bedrijf? Sneller dan...
Lees meer >>7/10/2020
Vanaf 1 januari 2021 betaal je met een diesel aangedreven truck in Duitsland een meerprijs aan de pomp, doordat de CO² heffing dan ingaat. Er bestaat een grote kans dat er in de toekomst meer restricties/consequenties komen in...
Lees meer >>© IVECO NLS