Het leeggewicht van elektrische bestelauto's ligt hoger dan dat van hun dieselvariant, simpelweg omdat er een accupakket aan boord is. Via deze blog informeren je over de gevolgen van dit extra gewicht voor de bestuurder en...

Lees meer >>

Het zand is neergedaald, de motoren zijn tot rust gekomen en de finishlijn is bereikt. De laatste etappe van de Dakar 2024 is voltooid, en het Boss Machinery Team, het Becx Competition Team en het Ladies Team De Rooy FPT hebben...

Lees meer >>

Vandaag was een lange dag, maar gelukkig verliep die goed: de motor doet weer wat-‘ie moet doen! Het parcours bestond uit veel stenen en stof. Tijdens het eerste deel van de proef moesten Janus, Marcel en Darek de nodige trucks...

Lees meer >>

Vandaag startte Janus, Darek en Marcel als zevende in de proef. Dan rijd je niet vooraan en rijd je dus in het stof. Het is niet ideaal om in te halen, waardoor ze de nodige capriolen moesten uithalen om alle buggies voorbij te...

Lees meer >>

Het begon vandaag weer als een zandetappe, en dat is hard werken voor de truck van Janus, Darek en Marcel. Extra vermogen vertaalt zich in extra snelheid, maar ook extra gewicht, en juist dat werkt tegen je in de duinen – de...

Lees meer >>

Het was een mooie proef vandaag: veel duinen, veel lange halen en veel lange klimmen. Helaas wat verder naar achteren gestart, waardoor veel duinen al kapotgereden zijn en het lastig is om boven te komen. Maar al met al een...

Lees meer >>

Het zat weer niet mee vandaag. Al vanaf de meet had de motor minder vermogen dan normaal, waardoor zelfs plankgas niet hard genoeg was. Zeker in de duinen duurt klimmen dan gewoon erg lang. Van begin tot eind draaide de motor...

Lees meer >>

De 48-uurs etappe was voor Janus de twee zwaarste Dakar-dagen die hij heeft meegemaakt. In de hoge duinen heeft de truck hard te werken en was het echt een gevecht tussen mens en machine. De dag ging verder prima. Ze hebben een...

Lees meer >>

Vandaag was de eerste dag van de 48-uurs etappe in het Empty Quarter. Vanwege gebrek aan bereik daar in niemandsland kunnen we voor dit verslag geen beroep doen op input van het team zelf.

Lees meer >>