News stralis, lng, duurzaam, transport, toekomst, MAUT, DSE

14/01/2019

Slimmer rijden op LNG

Besparen op brandstofkosten, een steentje bijdragen aan verduurzaming en stiller rijden, wie wil dat nou niet?! LNG- trucks zijn tot wel 75% stiller dan diesel-trucks! Dit betekent dat chauffeurs ook buiten venstertijden kunnen laden en lossen. De LNG-motor is perfect geschikt voor werk in de stad en voor nachtleveringen. Heb je meer met langeafstand transport en rijdt je veel in Duitsland dan kun je bovendien vrijstelling krijgen voor MAUT.

IVECO is al enige tijd koploper op gebied van LNG, met de Stralis NP 460 heeft IVECO een paradepaardje in huis. De luchtkwaliteit is verbeterd door 60% reductie van NOx en 99% reductie van fijnstof. Daarnaast is een LNG-truck tot 75% stiller dan een diesel-truck, wat bewezen is met de Piek certificering, waarbij de IVECO Stralis NP 460 minder dan 71 dB produceert.

Door het Ad-Blue-vrij nabehandelingssysteem is regenereren overbodig en heb je minder stilstand. Ook de brandstof LNG is structureel 20 eurocent goedkoper dan diesel, tel daarbij op dat je een vrijstelling krijgt voor MAUT in Duitsland en de besparing is een feit!


LKW MAUT tarieven 1 januari 2019 (cent per kilometer)

  Euro 0 en 1 Euro 2 Euro 3 Euro 4 Euro 5 Euro 6
7,5 tot 12 ton 16,7 15,6 14,6 11,4 10,4 9,3
12 tot 18 ton 20,2 19,1 18,1 14,9 13,9 12,8
>18 ton / < 4 assen 24,7 23,6 22,6 19,4 18,4 17,3
>18 ton / > 4 assen 26,1 25,0 24,0 20,8 19,8 18,7
Meer informatie op: www.toll-collect.nl.


Met een actieradius van ruim 1.600 kilometer is de IVECO Stralis NP 460 uitermate geschikt voor lange afstanden. Daarnaast komen er in heel Europa steeds meer LNG-stations bij en kun je nu al op meer dan 100 plaatsen in Europa vloeibaar aardgas tanken.

Een IVECO Stralis is uitgerust met een Driving Style Evaluation (DSE) dat het mogelijk maakt om rijprestaties, het brandstofverbruik en CO2 uitstoot van het wagenpark te controleren. Daarnaast werkt het ook als boordinstructeur voor de chauffeur. Verlaging van de onderhoudskosten dankzij minder intensief gebruik van slijtagedelen zoals remmen, transmissie en banden, zijn allemaal voordelen die het DSE kan bieden.

 

Stralis NP460 brochure



Verder lezen?

En, kloppen ze? De voorspellingen die we vorig jaar om deze tijd maakten? Welke trends of ontwikkelingen in de transportsector hebben doorgezet of zijn uitgekomen? Wij zijn benieuwd…Per item bekijken we in deze blog welke ontwikkelingen zich doorgezet hebben in 2018.
Lees meer
Iedere vervoerder die gebruik maakt van snelwegen in Duitsland krijgt te maken met MAUT. Wat nu als je kiest voor een IVECO LNG of CNG truck? Dan hoef je per 1 januari 2019 geen MAUT te betalen! De Duitse regering heeft onlangs bekendgemaakt dat aardgas en elektrische trucks de komende 2 jaar vrijgesteld zijn van MAUT.
Lees meer

Inschrijven voor de nieuwsbrief

New Call-to-action