Sinds 1 januari 2021 is de CO²-taks in Duitsland een feit waardoor je aanzienlijk meer betaalt per ton dat je uitstoot. Daarnaast voeren steeds meer steden in Nederland een milieuzone in, waardoor je over een paar jaar met een diesel aangedreven truck niet meer de stad in kunt. Het is daarom belangrijk om vandaag nog in actie te komen en informatie op te vragen voor de aanschaf van een IVECO S-WAY Natural Power op (BIO)-LNG.
De kans is aanzienlijk dat je binnen afzienbare tijd als ´vervuiler´ ook in Nederland een hoger bedrag moet afrekenen aan de pomp voor bijvoorbeeld een liter diesel. Het is daarbij goed om te weten dat een IVECO S-WAY Natural Power op vloeibaar aardgas zo’n 10% minder CO² uitstoot dan zijn dieselequivalent met Euro VI Step D dieselmotor, waardoor het voordeliger is geworden om kilometers te maken met een LNG-truck. De euro’s liggen helemaal voor het oprapen, zodra je kiest voor de aanschaf van een IVECO S-WAY NP op BIO-LNG. Door een blend van fossiel LNG en BIO-LNG is momenteel al een CO² reductie realiseerbaar van 30%. In de toekomst kun je de uitstoot verder omlaag brengen tot maar liefst 99%!
Mede door de komst van nieuwe wet- en regelgeving is het belangrijker dan ooit om rekening te houden met een veranderend toekomstperspectief. Het maakt niet uit in welke land je actief bent, want overal zijn overheden al een eind onderweg om de uitstoot van schadelijke stoffen terug te dringen. Houd bij de aanschaf van een nieuwe trekker of bakwagen dus rekening met de eventuele groei in brandstofprijzen, exploitatiekosten en een aangescherpt verwachtingspatroon vanuit een opdrachtgever. Daarnaast volgen ook de technische ontwikkelingen zich in rap tempo op. Toch is een duurzame oplossing voor langeafstandstransport met een actieradius van 1.600 kilometer vandaag de dag alleen haalbaar met een IVECO S-WAY NP op (BIO)-LNG. Bovenal is ook de weg naar het brandstofcelmodel definitief ingezet en worden naar verwachting eind 2021 de eerste op batterij-aangedreven elektrische Nikola TRE’s afgeleverd. Bekijk ons persbericht voor meer informatie over de Nikola TRE.
Steeds meer transporteurs zijn al bezig om hun wagenpark te verduurzamen door (BIO)-LNG trekkers aan te schaffen. Zij profiteren vandaag al van het MAUT-voordeel in Duitsland dat geldig is tot 1 januari 2024, waardoor zij € 18,7 cent per kilometer voordeliger uit zijn dan hun concullega met een diesel aangedreven truck. Vanaf dit jaar kunnen zij bovendien wederom gebruik maken van de Nederlandse subsidieregeling. Hierdoor wordt de prijs aan de pomp verlaagd met € 18,7 cent (inclusief BTW) per kilogram LNG. Toch blijft het daar niet bij, want er zijn méér voordelen! Zo kun je met een IVECO S-WAY NP op vloeibaar aardgas bouwen op een lagere kilometer kostprijs en heb je als ondernemer het recht om gebruik te maken van een milieu-investeringsaftrek (MIA). Het voordeel loopt hierdoor op tot wel 13,5%. Bovenal ben je met een S-WAY NP klaar voor de stap naar BIO-LNG, waardoor je nóg duurzamer de weg op gaat. Ons advies is duidelijk: vraag vandaag nog een persoonlijke business case aan voor (BIO)-LNG, want de euro’s liggen op verschillende manieren voor het oprapen! We gaan graag met je in gesprek om voor jou het competitieve voordeel uit te rekenen.
Onbekend maakt onbemind wordt vaak gezegd en in de praktijk werkt het vaak ook zo. Heb je nog geen LNG-truck in jouw wagenpark? Lees dan nu ook deze blog over de 10 redenen waarom je voor LNG moet kiezen.
De S-WAY NP is met recht dé duurzaamheidskampioen voor langeafstandstransport met de hoogst haalbare actieradius in de markt met 1.600 kilometer. Daarnaast zijn er FPT-motoren leverbaar met respectievelijk 340, 400 en 460 pk met een maximaal koppelvermogen van 2.000 Nm! De stap naar BIO-LNG is bovendien dichtbij doordat er geen aanpassingen hoeven plaats te vinden aan de 100% mono-fuel techniek van IVECO. Daarbij boek je als transporteur een stevige reductie van 95% qua uitstoot van fijnstof en 90% op het gebied van stikstofdioxiden, waardoor je een belangrijke bijdrage kan leveren aan de verbetering van de luchtkwaliteit. Neem de aanschaf van een IVECO S-WAY NP op (BIO)-LNG absoluut in overweging, omdat er geen sprake is van EGR (uitlaatgasrecirculatie) of een actieve roetfilter. Alléén IVECO’s maken namelijk gebruik van een passieve roetfilter die zichzelf reinigt. Een aantrekkelijke TCO en een laag brandstofverbruik zijn extra argumenten om de business case voor LNG-trucks te bekijken. Check onze website voor meer informatie over de IVECO S-WAY NP.
Wil je meteen weten wat het break-even-point is van jouw investering in een IVECO S-WAY Natural Power? Vraag dan nu vrijblijvend adviesgesprek aan via deze link en maak zo snel mogelijk gebruik van alle voordelen wanneer je kilometers maakt met een (BIO)-LNG aangedreven IVECO S-WAY NP.