IVECO Blog Nederland | IVECO, drive the road of change

FPT Garchizy: Voor het revisieproces van REMAN-onderdelen

Geschreven door IVECO | 12/03/2019
FPT staat voor Fiat Powertrain Technologies en is het merk van CNH Industrial dat zich toelegt op de ontwikkeling, de productie en de verkoop van aandrijflijnen voor de productgroepen On Road, Off Road, Marine en Power Generation. FPT is wereldleider in het produceren van industriële aandrijflijnen. Bij FPT Garchizy vindt de revisie van diverse onderdelen plaats, met name: motoren, turbocompressoren, injectiepompen en versnellingsbakken.

Het revisieproces in Garchizy

Het revisieproces kent verschillende stappen vanaf ontvangst tot een totaal gereviseerd onderdeel. Allereerst wordt het revisie-onderdeel volledig gedemonteerd. Alle versleten onderdelen worden weggegooid en alle resterende onderdelen worden met behulp van verschillende technieken grondig gereinigd. Van elk onderdeel wordt zorgvuldig nagegaan of het kan worden gereviseerd of niet. In het tweede geval wordt het alsnog afgevoerd voor sloop.

Vervolgens wordt het revisieonderdeel opnieuw opgebouwd volgens het ontwerp en de normen van de oorspronkelijke fabrikant. Als officiële fabriek kan FPT Garchizy alle onderdelen van CNH Industrial in de hele EMEA-regio krijgen, evenals de technische specificaties ervan. Na een laatste test en het aanbrengen van beschermende lak worden de Reman-onderdelen verpakt in stevige houten kratten en zijn ze klaar voor transport.

Wat meetinstrumenten betreft, investeren we voortdurend in de beste technieken. Garchizy beschikt momenteel over meer dan 1300 gereedschappen om maximaal betrouwbare tests voor Reman-producten te garanderen. Tot slot voeren we op gezette tijden verschillende soorten controles uit, met name op het gebied van kwaliteit en milieu.



Verschil tussen revisie en reparatie

Bij een revisie wordt de motor volledig gedemonteerd en opnieuw opgebouwd in een nauwgezet industrieel proces, waardoor elke motor aan het eind hetzelfde kwaliteitsniveau heeft. Een Reman-motor heeft dus een nieuwe identiteit, net als een nieuwe motor. Het is geen tweedehands onderdeel, want 100% van de slijtagedelen zijn vervangen door nieuwe. Een ander belangrijk verschil is dat het tussen de 20 en 40 uur duurt om een motor te reviseren, terwijl een reparatie 2 of 3 dagen vergt.

De voordelen van Reman

In de eerste plaats biedt Reman zekerheid: op alle gereviseerde onderdelen geven geldt een garantie voor de hele EMEA-regio. Daarnaast kan door aanschaf van een Reman-onderdeel tot 30% bespaard worden ten opzichte van nieuwkoop. Last but not least: dankzij Reman gaat een voertuig langer mee. In plaats van een gloednieuw voertuig te kopen, kan het defecte of versleten onderdeel van een ouder voertuig vervangen worden door een Reman-exemplaar: dat kost veel minder en heeft dezelfde technische specificaties als een nieuw onderdeel. Ontdek alle voordelen van Reman-onderdelen!