2019 was een prachtig jaar met de introductie van de IVECO S-WAY, Daily MY19 en de Nikola TRE. Ook in 2020 staan er nieuwe duurzame stappen in het vooruitzicht. In deze blog kijken we nog één keer terug op 2019 en het afgelopen decennium.
DAILY MY19 - HET BEDRIJFSVOERTUIG DAT UW ZAKELIJK PERSPECTIEF VERANDERT
Bij de start van dit decennium in 2010 behaalde IVECO een prachtig mijlpaal: 2.000.000 verkochte Daily’s! In 2014 was er de introductie van de huidige generatie van de IVECO Daily, die veel meer is dan alleen een bedrijfsvoertuig. Je staat tegenwoordig ten alle tijden in direct contact met de IVECO specialisten, die realtime gegevens ontvangen, diagnoses kunnen stellen en mogelijke problemen identificeren voordat ze plaatsvinden.
In de loop van de ruim 40-jarige geschiedenis van de Daily heeft hij zich voortdurend verbeterd, waardoor de rijervaring en beleving tot het hoogste niveau in de branche is gebracht. De nieuwe IVECO Daily die in het voorjaar van 2019 is gepresenteerd omarmt de connectiviteit om een nieuwe wereld van zeer gepersonaliseerde diensten aan te bieden, precies afgestemd op het gebruik van het voertuig en ieders behoeften. Het is een complete transportoplossing, op maat gemaakt voor ieder bedrijf. Stel nu jouw IVECO Daily geheel zelf samen met de configurator.
Transportbedrijven, maar ook experts uit de industrie, weten de Daily te waarderen. Zo won hij de 'International Van of the Year'-award in 2015 en 2018. Hiermee toonde IVECO haar toewijding voor technologie en duurzaam transport. De Daily Hi-Matic Natural Power werd in 2015 het eerste CNG-voertuig met een volautomatische 8-traps versnellingsbak in de LCV-industrie.
Volwaardig gamma
IVECO is de enige bedrijfswagenfabrikant met een volwaardig gamma lichte, middelzware en zware bedrijfsvoertuigen met CNG-motoren. Naast de Daily omvat dat gamma ook de Eurocargo Natural Power (Medium) en de IVECO S-WAY Natural Power (Heavy). Van dat CNG-gamma wist IVECO in Europa al ruim 10.000 exemplaren aan de man te brengen, die vooral voor stadstransport en distributiewerkzaamheden worden ingezet. Aardgas is één van de brandstoffen van de toekomst, maar vertegenwoordigt ook vandaag al een economische en ecologische oplossing voor mobiliteitsproblemen dankzij een sterke besparing in brandstofkosten, lagere milieu-impact, lagere geluidsproductie en hogere veiligheid. Lees meer over alle voor- en nadelen van het rijden op CNG.
EUROCARGO - THE TRUCK THE CITY LIKES
De introductie van de eerste IVECO Eurocargo vond plaats in de 20e eeuw, in 1991. Sindsdien heeft hij zijn waarde bewezen als middelzware vrachtwagen. Van stadslevering tot afvalinzameling, wegenreiniging, wegdiensten en containertoepassingen, hij kan aan elke behoefte voldoen. In 2008 en 2015 werd een nieuwe versie van dit model geïntroduceerd en werd direct uitgeroepen tot International Truck of the Year 2016. In totaal is de Eurocargo inmiddels beschikbaar in 11.000 fabrieksuitvoeringen door de combinatie van alle productvarianten: links of rechts stuur, 14 GVW-niveaus en zeven vermogens, 12 versnellingsbakken, 15 wielbases en cabinetypes met twee daken – plus daarbij een groot aantal veersystemen, asverhoudingen, assen en PTO’s (tot 1100Nm). Configureer jouw Eurocargo zelf!
IVECO S-WAY - DRIVE THE NEW WAY
In 2019 werd de IVECO S-WAY, het nieuwe paradepaard voor de zware lijn van IVECO, groots geïntroduceerd. Zowel op Europees niveau, als in Nederland tijdens de Ride & Drive dagen door heel Nederland. De IVECO S-WAY bezit een gloednieuwe cabine, die is ontworpen naar de behoefte van elke bestuurder. De cabine is ruim en rijk aan comfortfuncties en geavanceerde technologieën. Het is écht je thuis weg van huis. De IVECO S-WAY is 100% verbonden, waarmee een nieuw tijdperk aanbreekt op het gebied van wagenparkbeheer en connectiviteit aan boord. Dankzij de geavanceerde connectiviteit hebben de chauffeurs altijd contact met hun fleetmanager, IVECO-ondersteuningsspecialisten en het dealernetwerk, zodat ze nooit alleen op pad zijn.
IVECO S-WAY Natural Power
Voor logistieke operators die een 'groen' wagenpark willen runnen, blijft de IVECO S-WAY Natural Power de enige LNG-truck met 460pk die een bereik heeft van maximaal 1.600 km voor langeafstandsmissies. Met dit voertuig zullen ze profiteren van alle voordelen van aardgas, het enige onmiddellijk beschikbare emissiearme alternatief voor diesel in het zware segment. De IVECO S-WAY NP heeft een deeltjesemissie uitstoot die 99% lager is dan diesel. Hij stoot daarnaast 90% minder NO2 uit en met biomethaan is de emissie van CO2 95% lager.
IVECO S-WAY: de zware vrachtwagen van IVECO voor het volgende decennium. Bekijk nu alle voordelen van het rijden op LNG!
Nikola TRE
In 2019 onthulden IVECO, FPT Industrial en Nikola de maquette van de Nikola TRE, het eerste batterij-elektrische voertuig (BEV) voor Europese markten, slechts drie maanden na de aankondiging van het partnerschap. De batterij elektrische Nikola TRE, die is gebaseerd op de IVECO S-WAY, integreert toonaangevende technologie en zal worden gelanceerd op de IAA 2020-tentoonstelling voor bedrijfsvoertuigen in Hannover, Duitsland, waarbij de eerste voertuigen in 2021 aan klanten worden geleverd. De Nikola TRE is de eerste stap op weg naar het Nikola-brandstofcelmodel (FCEV) op waterstof, die tegen 2023 beschikbaar zal zijn voor klanten.
Het voertuig dat tijdens de onthulling wordt getoond, is een maquette van de Nikola TRE 4x2-trekker voor regionale missies. Hij heeft een bereik tot 400 km en dynamische prestaties die gelijk of beter zijn dan een vergelijkbaar model op diesel. Het voertuig zal een modulair batterijsysteem hebben met een totale capaciteit tot wel 720 kWh, dat kan worden afgestemd op de verschillende missies van klanten. De elektrische aandrijflijn levert continu 480 kW met 1.800 Nm piekkoppel. De Nikola TRE zal ook beschikbaar zijn als 2 en 3-assige versies, met GVW variërend van 18 tot 26 ton voor stadsdistributie en gemeentemissies.
Ben je benieuwd naar de Nikola TRE? Lees dan nu alle informatie op de betreffende perspagina van IVECO. Houd onze social media kanalen in de gaten, want ook in het nieuwe decennium staat er weer een hoop te gebeuren. 1 ding is zeker: Over 10 jaar ziet de wereld er heel anders uit!